2014. szeptember 1.

Vissza a suliba #1 Tippek : A TANULÁS

Sziasztok!

Előbeszéd.

Arra gondoltam hogy írok egy hosszabb terjedelmű tartalmas bejegyzést a tanulásról,hogy én hogy szoktam megtanulni pl egy hosszabb verset vagy például a töri leckét.
Most ne arra gondoljatok hogy jajj egy uncsi bejegyzés hanem ez egy tartalmas és szerintem megfogadható tippekben gazdag poszt lesz! Remélem hogy megfogadjátok a tanácsaim és akkor kezdjünk is bele.


Az anyag szeretete

Nálam amikor tanulásra kerül a sor akkor mindig ellustulok.Szerintem ez veletek is így van.Kivéve ha egy olyan anyagok kell megtanulnotok amit szeretettek vagy éppen érdekel.Ezt a tanulási formát Montessorinak nevezik.De ebbe most nem menjünk nagyon bele.
Ezzel arra akarok célozni hogy úgy állj hozzá a tananyaghoz hogy "De szuper lesz ezt megtanulni" , meg "Oh ez a téma pont érdekel". Hogy miért? Mert így észre sem fogod venni hogy megtanulod.Többször olvasd át, értelmezd a mondatokat és a végén már kívülről fújod az egészet.

Az oktatófilm/dokumentumfilm

Akkor a legkönnyebb egy anyagot megtanulni ha van hozzá valami film. Ezt inkább a történelemre értem hiszen én egy pár dokumentumfilmet néztem és higgyétek el hogy sokkal érdekesebb mint a betűk. És szerintem a tanár is örül ha olyan dolgot mondasz neki ami nincs benne a tankönyvbe.Ezt most nem arra értem hogy a filmet mondd el hanem pl: elmondod amit a tankönyvből megtanultál és hozzáteszed amit a filmben láttál és megragadt benned.De arra figyelj hogy a témához kapcsolódjon és időben ne nagyon térjen el. Pl: épp az őskorról felelsz akkor ne tedd hozzá hogy sokkal később Kolombusz felfedezte Amerikát.
De amikor kötelező olvasmány adnak fel akkor nem mindig ajánlják a film változatát mert én már láttam olyat amiben tök más egy fejezet.Úgyhogy először olvasd el a könyvet utána nézd meg a filmet.
Egyébként különböző dokumentum filmeket én a National Geogaphic -on szoktam nézni, vagy pedig a neten.


A cél

Tűzz ki egy időpontot hogy mitől meddig tanulsz és akkor szerintem eredményesebb lesz a dolog.Plusz több időd marad másra.Például hogy összerakd a táskád.
Pl: 15:00- 19:00 -ig tanulsz utána meg úgyis azt csinálsz amit akarsz:D


Ne halogasd!

Majd később!Majd ha megnéztem a faceookom. Ismerősek a mondatok?Hát igen nos nem kéne mert akkor soha nem fogod megtanulni.Minél előbb annál jobb!Minél inkább halogatod annál később vagy esetleg meg se fogod tanulni.Jobb ha hozzászoksz a tanuláshoz és akkor sokkal könnyebben tanulod meg napról napra az anyagot:)Ha egyszer belelendülsz akkor ne állj le mert akkor nehezebb visszaszokni és inkább nem is akarsz majd vele foglalkozni.

Remélem tudtam segíteni. És megfogadjátok a tanácsaim:)
Ha esetleg valami kérdésetek lenne nyugodtan kommentbe megtehetitek:)





4 megjegyzés:

  1. Hm.. ez tényleg jó ötletnek tűnik. Velem is az a gond, mint veled, csak nekem hosszú távon rossz a memóriám. Szóval, egy olyan kérdésem lenne, hogy hogy vered a fejedbe, például a matek egyenleteket, vagy a fizikát, kémiát, és földrajzot? Nekem ezek nehezen mennek >< Előre is köszi.

    VálaszTörlés
  2. A matek egyenleteket tényleg nehéz de meg lehet tanulni ha felírod egy kis cetlire és folyamatosan felolvasod amíg a végén már csak egy kicsit kelljen ránézni a papírra.A fizikát is ugyan így.A földrajz pedig pofon egyszerű,ha tudod hol vannak az országok stb könyebb dolgod van:))

    VálaszTörlés
  3. szia! én a föcin egyátalán nem értem meg pedig már 1 éve tanuljuk. mit javasolnál? hiába magolom, akármi folyton elfelejtem! tudnál segíteni? előre is köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia persze!Hát ha azzal van baj hogy nem tudod megjegyezni az országokat hogy hol vannak akkor arra mindenképp azt ajánlom hogy fogj egy atlaszt és jól nézd meg mi hol van utána keress egy vaktérképet és ott keresd meg rajta azt ami nem ment és így tuti hogy megjegyzed:)

      Törlés