2017. július 31.

Művészetek Völgye 2017 ❤


Sziasztok!

Idén megbeszéltük az osztály nagy részével hogy júliusban lemegyünk Kapolcsra a Művészetek Völgyébe 5 napra. Én ezt már akkor is nagyon izgalmasnak tartottam mert mindig is érdekeltek az ehhez hasonló fesztiválok hiszen mostanában egyre jobban eltávolodtam a könnyűzenei testvéreitől. Nem is azért mert az ottani zene nem jön be, csak szimplán a hangulatuk nem áll hozzám olyan közel, kivéve a Szigetnél ahol megtaláltam az Art Zone-t ami tetszett is. De akkor is valahogy nekem nem jön be az ha valaki 0-24-be részegen dülöngél majd valamikor bedől a sátrába és alszik 2 órát.

És ahogy reméltem Kapolcs más volt. Egyszerűen csodálatos. Úgyhogy engedjétek meg hogy elmeséljem nektek milyen király dolgokat is éltem át.:)




1.nap - Az indulás napja - 07.22

Nehéz csomagokkal felpakolva indultunk meg a vasútállomásra reggel fél tízkor. Majd szálltunk fel a vonatra ami vitt minket Tapolcára, ugyan is Kapolcsra csak távolsági busszal lehet eljutni, hiszen arra nem jár vonat. A másfél órás vonatút után felszálltunk a Veszprémbe menő de Kapolcson megálló távolsági buszra ami röpke 20 perc alatt el is vitt minket Kapolcsra. A megállótól a kemping helyünk kb 5-6 percre volt egy kedves néni almáskertjében. A sátorfelállítás után körbe is néztünk a vásáron ahol az illatos szappanok és a friss bográcsban főzött pörkölt illata lengte körül a helyet.
Délután mentünk a Művészetek Zöldje nevű udvarba ahol a 30Y-al lehetett pólót szitázni. Az az te vittél egy pólót és ők pedig szitanyomással készítettek rá egy 30Y logót választható állatokkal.
Este pedig kezdődött a buli. Lili, Mimi,Virág és én lebuszoztunk Taliándörögdre ahol a fesztivál folytatódott (ugyan is ez több helyszínen van). 21 órakor kezdődött a Csaknekedkislány az Elevenkertben.


 Fantasztikus volt, de siettünk vissza Kapolcsra ahol közben a Hiperkarma játszott a nagyszínpadon, abba is belehallgattunk és mentünk tovább a Kőbánya udvarba ahol pedig a Middlemist Red-et néztük meg. Illetve ugráltuk végig. Nos és miért nem jó annyira egy ilyen koncerten a második sorba állni? Mert ha akarod ha nem vagy belekerülsz a bongóba vagy akik benne vannak széttaposnak. Nos igen engem széttapostak de a koncert az fantasztikus volt úgy mint a Csaknekedkislány. És ez a két koncerttel zártuk a napot.


2.nap - Csak színház és más semmi? - 07.23

1 polifóm sosem elég. 2 polifóm sem elég. Matrac kéne.- Járt a fejemben miután felébredtem a sátorban sík egyenesre kiegyenesedett háttal ugyanis a föld kissé kemény volt. Najó elég kemény volt. Rohadt kemény volt. 
11 kor kezdődött a reggeli a jóga a Harcsa Veronika udvarban és arra el is mentünk kicsit feltöltődni.
Ezen a napon azt terveztük hogy újra lemegyünk Dörögdre és elmegyünk a Pörkölt Projektre az Elevenkertbe hiszen a Lilivel nagyon bírjuk ezt a zenekart.:D Légyszi ha van rá lehetőségetek hallgassatok bele a Kacsa dal és az Űrtyúk című számukba. :)
A szuper koncert után pedig ellátogattunk a SZFE Globe-ba egy színdarabra aminek a címe: Válogatás Gazdag Gyula dokumentum filmje nyomán. A színdarabban ugye a SZFE diákjai játszottak. A darab dióhéjban arról szolt hogy a KISZ az az Kommunista Ifjúsági Szövetség zenekart keres. Nagyon vicces volt, szarkasztikus és parodizáló.
A színdarab után mikor kiértünk a buszmegállóhoz akkor ment el a busz nem várt meg minket ezért életünkben először stoppolással mentünk vissza Kapolcsra. Anna and the barbies-ra értünk vissza de valahogy rájöttünk hogy Ő annyira nem a mi világunk úgyhogy az a fantasztikus ötletünk támadt hogy akkor menjünk vissza Dörögdre és nézzük meg a Rómeó és Júliát amit a Kaposvári Egyetem színműs diákjai adtak elő. Az egész nagyon szuper volt. Nem a szokványos Rómeó és Júliát láthattuk hanem egy teljesen kortárs verzióját, sok poénnal és újítással.


3.nap - Mi/ámor vagy amit akartok - 07.24

A hétfői napot is jógával kezdtük. Megebédeltünk. De azt úgy képzeljétek el hogy én annyira okos voltam hogy vittem vízforralót ugyan is a zacskós kínai levest csak úgy lehet elkészíteni és a kempingnek hála volt egy csomó hosszabbító és meg is tudtam csinálni a finom meleg leveském. Ebéd után újra Dörögdre mentünk ahol a Fidelio színház - Mi/ámor vagy amit akarok című darabjára mentünk ami az eddigi legszórakoztatóbb volt a többi közül.
 Az alapsztorit kimásolnám ha nem baj: Makkoshotyka polgármesterének egyetlen lánya holnap, tartja esküvőjét a falu volt TSZ-elnökének fiával. Az egész község lázasan készül, ám – ahogy az már lenni szokott – a dolgok nem mennek simán. Az esküvő előtti éjjelen a falu kocsmárosa és a Sztárlájt partiszerviz által delegált csapos-zenész-humánmanipulátor fondortudományos pálinkájával jól megkavarják a szerelmesek életét. Előbukkannak a legféltettebb titkok, meg a sámándob, meg a kisgömböc és minden szál összegabalyodik. Mert minek a varázslat, ha a valóság is meghökkentő dolgokra képes?
- Szkéné.hu
Nagyon szórakoztató volt főleg a végén mikor még Árpád vezér és Pataki Attila is előkerült de az volt szomorú hogy "József Attila is jött volna csak megakadt az állomáson".
*Újra Kapolcson*
Benéztünk a Kaláka versudvarba is és hallgattunk egy kis Varró Dániel zenés versimprót.
A Kőbánya udvarban pedig leültünk a színpad melletti pados fedett kiülős részre a többiekkel és beszélgettünk az előttünk ülő új emberekkel akik felajánlották hogy ha véletlenül valaha Szegedre tévednénk tud nekünk szállást adni. Nagyon jól esett a lehetőség, csak nem tudtuk a lány nevét. Még megkínáltak minket fröccsel is és vártunk a koncertre ami a Bohemian Betyars volt. Az előttünk ülők elmentek és mi is lassan leszállingóztunk a színpadhoz. A tömeg felgyülemlett és kezdődött a koncert mikor egy ismerős arcot ismertünk fel gitárral a kezében. Egymásra néztünk a többiekkel. "Ő hívott meg minket fröccsre!" És akkor mindenki hihetetlenül örült. A koncert hatalmas volt és tömegben is jófejek voltak az emberek. Ez úgy értem hogy én ráléptem a mögöttem álló lábára és mondta hogy "Semmi baj!" - mosolyogva. Szóval igen.:)

4.nap - Francia rúdugrás és a Kiscsillag - 07.25

A jóga e nap elmaradt hiszen elég nagy zápor volt. A délután sem maradhatott program nélkül ezért a megszokott módon lementünk Dörögdre és egy igen érdekes színdarabot néztünk meg. A Francia rúdugrást. Nos erről itt inkább nem részleteznék, de ha érdekel miről is szól akkor ITT elolvashatod.
Este pedig mentünk a Nagy színpadhoz Kiscsillagra. Első sorból élvezhettük a többiekkel úgyhogy még jobb volt az élmény. 

5.nap - Utolsó nap és lazulás - 07.26

Utolsó napunkat is jógával kezdtük és itt már nagyon belejöttünk. Én már így itthon nagyon hiányolom mert iszonyú jó volt a jóga oktató és a gyakorlatok is elég testhezállóak voltak számunkra. Így utolsó nap nem terveztünk semmit sem, igazából újra körbenéztünk a vásáron és vettünk ajándékokat a családnak. Hihetetlenül jó dolgok voltak és tényleg minőségi és szívből készült termékekkel vártak minket.
 Amit én vettem és nagyon örülök neki az egy Szilágyi kerámia bögre volt ami már első nap szemet szúrt nekem. Élvezet belőle inni a teát de komolyan. A délután feketére váltott az ég és dörgések sorozata következett be, behúzódtunk a sátorba és mikor elkezdett csöpörögni a Lilinek fergeteges ötlete támadt. Vegyünk felesbe egy kürtöskalácsot. Gyors léptekkel kiiszkoltunk a sátorból és futottunk a kürtös kalácsoshoz azzal a reménnyel hogy van még meleg. A tervünk sikerrel járt és egy mogyorós kürtöskaláccsal futottunk vissza a sátorhoz. Kellemes beszélgetések és nagy villámlások közepette pedig el is fogyasztottuk. 
Este a nagy csapattal beültünk a gólya udvarba egy kicsit beszélgetni így az utolsó estén. Nagyon hangulatos volt, nagyon jók voltak a kis lámpások és úgy alapban az egész hely. 

Mivel én nem csináltam nagyon sok képet ezért inkább másoktól vágnék be hiszen azoknak jobb a minősége is.




Fotó: Csudai Sándor - Origo


(Kiscsillag)
saját

MTI fotó Szigetváry Zsolt

(Bohemian Betyars)
saját



Így összességében én nagyon örültem hogy eljuthattam ide és mindenkinek nagyon ajánlom!

Puszi:

2 megjegyzés:

  1. Tavaly gondolkodtam, hogy megyek, de végül azt gondoltam túl elvont nekem... aztán most, hogy végigolvastam a beszámolódat, csak arra tudok gondolni, hogy én miért nem mentem? :c
    Szuper bejegyzés, na meg szuper élmény lehetett, sőt biztos az volt! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem elvont, igazából itt mindenki nagyon közvetlen volt és kedves! Remélem jövőre látlak!�� köszönöm:)

      Törlés