2017. augusztus 6.

DIY: Batikolt szatyor



Sziasztok!

Ma egy DIY-al jöttem nektek. Nem is tudom mikor volt az utolsó. Így nyáron nagyon rákattantam a batikolásra amit még a suliba tanultam és arra vetemedtem hogy ezt akár itthon is tudom végezni. Elugrottam a kézműves boltba és vettem festékeket és kezdődött a buli. Batikoltam aztán 3 párnahuzatot, gymbag-et és pólókat. 
Ezzel a poszttal pedig meg szeretném nektek mutatni hogy hogyan tudtok ti is otthon, tök egyszerűen batikolni.


Mivel nekem nem volt olyan vászontáskám amin ne lett volna valami minta ezért varrtam egyet. Először is kell egy fehér vászon anyag és egy minta táska ami alapján megszabod a méreteket. Ha nincs neked akkor leírom az enyémet: 36x41 cm
Tehát az anyagot félbe kell hajtani majd rárajazolni a mintát, én pasztell krétát használtam mert az mosással kijön. Levágtam a vonal mellett 2 cm-el és elvittem a Mamához hogy megvarrja, mivel kézzel sokáig tartana és nem biztos hogy olyan erős lenne a varrás mint varrógéppel.





A batikolás 

Én most spirál mintát batikolok rá de van 1000  meg egy féle változata ennek az egésznek. A spirál forma eléréséhez először is meg kell csippentened az anyagot középen, majd csavarnod jobbra vagy balra, ahogy tetszik. 




Majd mikor teljesen összecsavarodott fogj 4 befőttes gumit és húzd rá hogy azok keresztezzék egymást.

 



És készen is vagy a kötözéssel. Következzen a festék. 
Itt kelleni fog neked (az én esetemben) 3 fél l-es műanyag flakon, mert 3 színnel fogok dolgozni és azok keverésével. Én ezeket a Columbus textil festékeket használom aminek db-ja 160 ft.
A flakon aljába tölts egy kis festéket (ez ugye attól is függ hogy mekkora dolgot batikolsz)
Majd forralj vizet és egy keveset önts az aljára. Ilyenkor a műanyag palack összeugrik kicsit de ez nem baj. Mozgasd az üveget hogy a festék jól feloldódjon majd önts hozzá még egy kis vizet. Összesen kb 1 dl-t.


  És jöhet a buli. Ugye 8 részt kaptunk a gumiknak hála. Itt igazából úgy csináljátok ahogy szeretnétek de én próbáltam megcsinálni ezt a szivárvány dolgot. A kép alapján remélem jól érthető. Ha meg vagy a tetejével akkor fordítsd meg és a másik oldalán is csináld meg ugyan így a színeket.





 Majd csomagold be műanyag zacskóba vagy fóliába és mehet a párkányra a kovászos uborka mellé pihenni egy fél napot.



Kb fél nap után ki is csomagolhatjuk és dobjuk a kádba egy kis hideg vizes fürdőre. Majd a szárogatóra.


Miután megszáradt már csak a füleket kellett rávarrni, amihez újra a Mama segítségét kértem.




És kész is!

Remélem tetszett és ti is kipróbáljátok a batikolást! 
Puszi:

6 megjegyzés:

  1. ♥Imádom, már régóta tervezek csinálni valami ilyesmit, de még mindig nem szántam rá magam :c

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!! Hát elég hosszú ez a nyár:D

      Törlés
  2. Nagyon jó bejegyzés lett! ^^ Ötletes, és az eredmény fantasztikus! (:

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Régóta gondolkodtam a batikoláson, de nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Itt az idő hogy te is kipróbáld!:)

      Törlés